سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش بازار ورق آهن و میلگرد و تیرآهن

ورق در بازار داخلی

آهن نوین : قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول روز شنبه در اصفهان 57000 ریال بود که تا پایان هفته به 55000 ریال رسید. محصول نورد و لوله اهواز 54000 ریال قیمت داشت که تا پایان هفته فروشنده ها 52500 ریال عنوان می کردند. ورق های گرم ضخامت 3 تا 5 میلیمتر رول با محدویت شدید عرضه روبروست اما میانگین قیمت برای ضخامت های 6 تا 15 میلیمتر که روز شنبه 57720 ریال بود روز چهارشنبه به 57000 ریال رسید.

محصول اکسین با ضخامت های 10 تا 40 میلیمتر با تقاضای بسیار محدود روبرو بود و همین امر باعث شد که قیمت های باور نکردنی از گوشه و کنار بازار برای معاملات تک محموله ای عنوان شود. میانگین قیمت روز شنبه که 54475 ریال بود به علت همین رکود پیشنهادات بعضی از بنکدارهای کوچک به 52788 ریال تنزل کرد این نرخ برای اکثر تجار که محصولات اکسین را خریده اند همراه با زیان است و با توجه به قیمت اسلب فولاد خوزستان سود جذابی برای کارخانه هم ندارد. همین روند در مورد ورق های کاویان ضخامت های 12 تا 25 میلیمتر دیده شد و قیمت از 53550 ریال به 51500 ریال افت کرد.

ورق سرد مشابه دیگر کالاها با روند نزولی روبرو شد. میانگین قیمت برای ضخامت های 40/0 تا 2 میلیمتر رول که روز شنبه 74430 ریال بود تا روز چهارشنبه به 72850 ریال رسید. بازار مصرف این کالا همچنان محدود است و با پیش آمدن مرداد ماه تعطیلات تابستانی بسیاری از واحدهای مصرف کننده این کالا به کاهش تقاضای آن کمک خواهد کرد.

ورق گالوانیزه با افت قیمت روبرو شد. متوسط قیمت ورق گالوانیزه ضخامت 40/0 تا 5/1 میلیمتر که روز شنبه 85665 ریال بود به 83215 ریال منتهی شد. فارغ از مسئله تقاضا روند قیمت ارز باعث پائین آمدن قیمت روی و کاهش قیمت این کالا گردید.

مقاطع بازار داخلی

آهن نوین : میانگین قیمت میلگرد که روز شنبه 42867 ریال بود تا چهارشنبه به 42270 ریال کاهش یافت. قیمت تیرآهن بر خلاف میله گرد با ثبات همراه بود. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان با بهبود نسبی روبرو شد که علت آن هم هدایت و کنترل قیمت از طرف ذوب آهن بود به همین علت متوسط قیمت تیرآهن سایزهای 14 تا 18 در اصفهان که روز شنبه 42200 ریال بود تا روز چهارشنبه به 42233 ریال رسید که در همین دامنه نوسان داشت.

در هفته گذشته تولیدکنندگان فولاد تلاش نمودند با فرمول جدیدی قیمت تمام شده را به قیمت بازار نزدیک کنند اما این تلاش ها هنوز به نتیجه نرسیده در هر صورت در قیمت هم تاثیر جدی نخواهد داشت چرا که مشکل اصلی ناشی از رکود تقاضا چه در داخل و یا بازار صادراتی است. کاهش صادرات سه ماهه گذشته برای میله گرد در ماه های آینده دولت را هوشیار خواهد کرد چرا که صادرات فولاد از اول آگوست با تحریم روبرو خواهد شد. بیشترین بخش صادرات فولاد، فولادهای میانی است اگر صادرات این کالاها دچار مشکل گردد بازار دچار ناپایداری جدی خواهد شد چرا که تولیدکنندگان بزرگ شمش به بقای خودشان ادامه خواهند داد و تولیدکنندگان کوچک به کاهش تولید و یا توقف آن روی خواهند آورد. دولت ناگزیر است که باب صادرات میله گرد را باز کند و از کنترل صادرات برای حفظ قیمت در بازار داخلی دست بردارد این گزینه ایست که کمتر دولت ها به آن توجه می کنند چرا که افزایش تولید منجر به تورم میگردد و بالا رفتن اشتغال. اما دولت ها آنقدر که به شاخص قیمت ها توجه دارند به نرخ بیکاری حساسیت نشان نمی دهند با روند فعلی برای روزهای آینده بهبود خاصی پیش بینی نمی شود مگر آنکه ارز تغییر کند که احتمال آن زیاد است نباید فراموش کرد که میانگین قیمت میله گرد در روز چهارشنبه تفاوت زیادی با قیمت این کالا در مرداد سال گذشته ندارد در حالیکه تمام عوامل قیمت تمام شده افزایش یافته است.

بازار مقاطع بازار بسیار حساسی است و هر تصمیم گیری می تواند روی آن اثر بگذارد ولی آنچه مسلم است پتانسیل کاهش قیمت بیشتر، در این بازار دیده نمی شود.

قیمت ورق سیاه

مجموعه ی آهن نوین هم اکنون این افتخار را دارد که انواع ورق آهن تولیدی شرکت های معتبر از جمله فولاد مبارکه , فولاد اکسین , فولاد کاوریان را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار مصرف کنندگان و خریداران ورق صنعتی و ساختمانی در سراسر ایران قرار دهد. شما خریداران و مصرف کنندگان می توانید جهت تهیه ی انواع ورق سیاه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با کانالهای ارتباطی ما تماس حاصل بفرمایید. به علت نوسانات قیمت گرفتن تأیید قیمت روز ورق آهن اصفهان الزامی می باشد.جهت مشاوره و دریافت آخرین قیمت ورق سیاه با شماره 33133-031 تماس بگیرید .

??با آهن نوین نبض آهن ایران در دستان شماست??